MyHelsinki x WeChat: One-stop service for Chinese travellers

Helsinki on idän ja lännen kiinnekohta, ja kaupungissa vierailevien kiinalaismatkailijoiden määrä kasvaa jatkuvasti. Vieraassa kulttuurissa ja vieraalla kielellä toimiminen ei kuitenkaan aina ole helppoa. Miten auttaa matkailijaa saamaan kaiken irti Helsingistä ja kaupungin laajasta palvelutarjonnasta – ravintoloista, elämyksistä, kivijalkaliikkeistä ja nähtävyyksistä?
MyHelsinki miniprogramin avulla Helsinkiin saapuva kiinalaismatkailija voi kännykällään tutkia räätälöityjä suosituksia esimerkiksi ravintolatarjonnasta, suunnitella liikkumisensa hotellilta suosikilleen ja lopuksi maksaa ravintolalaskun sekä kulkemisen samassa sovelluksessa, kaiken kiinaksi. Kyseessä on täydellinen käyttöliittymä kaupunkiin, jollaista ei vielä löydy mistään muualta maailmasta.
MyHelsinki miniprogram toimii yli miljardin käyttäjän monitoimisovellus WeChatissa, ja se on Helsinki Marketingin, kiinalaisjätti Tencentin, Whimin ja Ideanin yhteistyössä kehittämä.
Palvelu on testivaiheessa, mutta vastaanotto ensimmäisiltä käyttäjiltä on ollut innostunut.
Jatkossa palvelu laajenee yhteistyössä Finnairin kanssa mahdollistaen myös lentolippujen ja majoituksen varaamisen – matkailijan kannalta se tarkoittaa varsin kokonaisvaltaista palvelupolkua Helsinkiin.
- Työ
- MyHelsinki x WeChat: One-stop service for Chinese travellers
- Asiakas
- Helsingin kaupunki / Helsinki Marketing
- Kategoriat
- Paras datan käyttö
- Paras mobiilipalvelu
- Innovatiivisin digitaalinen palvelu
- Suunnittelu
- Helsinki Marketing
- Tencent
- Idean
- Whim / Maas Global
- Tuotanto
- Tencent
- Whim / Maas Global
- Futurice
- HSL