Ei voi laittaa suklaaseen

Karl Fazer Travel on Fazerin kekseliäitä makuja sisältävä, leikkisä suklaasarja. Sen uudet maut haluttiin kommunikoida tavalla, joka kertoisi brändin ilkikurisesta asenteesta, eikä jäisi keneltäkään huomaamatta. Luova ratkaisu syntyi ajatuksesta että KF Travel tekee kaiken sen, mitä perinteisemmät suklaabrändit eivät voi tai uskalla tehdä. Toteutus nojaa vahvasti Loiriplukarin underground-hittiin. Tv:ssä, Netti-tv:ssä ja Youtubessa filmistä lanseerattiin pidempi 20 sekunnin versio, jota tukemaan toteutettiin someen omat lyhyet versiot. Jotta filmin musiikin tärkeät lyriikat saatiin mahtumaan lyhyempiin versioihin, musiikkia nopeutettiin kylmän viileästi tarpeellinen määrä – no, koska niin ei voi tehdä.
Kampanja lähti netissä täysin lapasesta.Musiikkinsa ansiosta filmi kasvoi koko kansan tuntemaksi ilmiöksi, joka alkoi elää omaa elämäänsä. Keskustelupalstat (vauva.fi <3, suomi24.fi <3) tulvivat viestejä puolesta ja vastaan. Esimerkiksi MTV, Seiska, Aamulehti, Markkinointi & mainonta, Rumba ja punkinfinland (!) kirjoittivat ilmiöstä. Me naiset nimesivät biisin kaikkien aikojenmainosmusiikkikorvamato-listalle ja ennen kaikkea ihmiset itse inspiroituivat tekemään filmistä toinen toistaan villimpiä omia versioita. Esimerkkinä Seksikäs suklaa ja Radio Rockin Marcelino Maustemakkara.
Todennäköisesti tässä on myös ainoa suomalainen mainos, josta on tehty 10 tuntia pitkä versio. Kiitos ja anteeksi.
- Työ
- Ei voi laittaa suklaaseen
- Asiakas
- Fazer Makeiset
- Kategoriat
- Paras verkkokampanja
- Suunnittelu
- SEK | PART OF GREY
- Tuotanto
- Front Desk
- Mediatoimisto
- Dagmar